درباره آموزش کاشت ناخن

مقالات متعددی در خصوص آموزش کاشت ناخن به روش های مختلف نوشته و منتشر شده اند که هریک از این روش ها طرفداران خاص خود را دارند . شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در محیط پیرامون خود با افرادی مواجه شده اید که با وجود علاقه زیاد به تزئین و گریم ناخن خود ، مانعی را سد راه خود می بینند . عده ای ممکن است آن را خود نمایی دانسته و مخالف نمایش پر زرق و برق ناخن هایشان باشند ، عده ای به دلیل مسائل شرعی رغبتی به انجام این کار ندارند و عده ای نیز به دلایل پزشکی و حساسیت های موجود توانایی انجام این کار را ندارند . با احتساب محدودیت های مالی ، ده ها دلیل دیگر نیز وجود دارد که برخی از بانوان از آموزش کاشت ناخن و یا بکارگیری آن امتناع می ورزند .

 

همانطور که می دانید یکی از شاخه های اصلی آموزش کاشت ناخن ، آموزش مانیکور می باشد . مانیکور Manicure)) به هر عملی اتلاق می گردد که منجر به پر شدن حفره های روی ناخن ، شکل دهی به تاج آن ، از بین رفتن لایه های قدیمی و سلول های مرده ، تمیزی و جلای ناخن شود . حسن مانیکور که یکی از بنیادی ترین فنون در آموزش کاشت ناخن می باشد در این است که ناخن طبیعی افراد مورد پردازش و گریم قرار می گیرد و افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند دچار مشکل نمی شوند . این عمل که هم در سالن های زیبایی و هم در منزل انجام شدنیست ، سبب تا علاوه بر حفظ حالت طبیعی ناخن ، زیبایی دو چندانی به خود بگیرد . در آموزش کاشت ناخن و گریم آن ، همواره اولین مورد ، تمیزی ناخن ها می باشد . زمانی که ناخن ها از هرگونه آلودگی ، چربی ، رنگ و لاک و و مواد مشابه زدوده شوند ، مواد شیمیایی نمود بهتری داشته و به مدت بیشتری نیز روی ناخن باقی می مانند .لذا اولین اقدام در مانیکور شستشوی ناخن ها ، زدودن مواد اضافه و خشک کردن آن می باشد . قدم بعدی مانیکور سوهان زدن می باشد ؛ سوهان زدن به شکل صحیح که منجر به سابش تاج و زیر ناخن می شود ، سبب می شود تا گوشت محافظ ناخن آماده اعمال تغییرات شود . بدین معنی که قسمتی از سلول های این قسمت ، پوست مرده دست هستند و وجود آن ها ضرورتی ندارد ، لذا پس از سوهان زنی و قرار دادن دستان در محلول آب، مواد شوینده و نرم کننده ، انگشتان دست آماده گوشت گیری می باشند که این کار به کمک قاشقک های مخصوص انجام می پذیرد . در قدم بعدی ، طی ۲ مرحله لاک به ناخن ها زده می شود که مرحله اول معمولا لاک های شفاف و تقویتی می باشد . مرحله دوم نیز که پس از خشک شدن کامل لاک لایه اول صورت می پذیرد ، به دلخواه می تواند از لاک رنگی و یا براق کننده استفاده شود . همانطور که می بینید در مانیکور کاشت ناخن به معنای واقعی انجام نمی پذیرد ولی توانایی بکار گیری آن اصلی اساسی در کلاس های آموزش کاشت ناخن می باشد .  در آخرین مرحله مانیکور نیز به برق ناخن زدن می رسیم ، این مرحله که تثبیت کننده مراحل پیشین است ، امکان دوام بیشتر رنگ ناخن را به مصرف کنندگان می دهد و تجدید منظم آن سبب ماندگاری بیشتر رنگ لاک می گردد .

 

آموزش کاشت ناخن

نکات مهم کاشت ناخن

در سالیان اخیر ، همه بانوان محترم تا حدی با پروسه کاشت ناخن و سایر امور زیبایی ناخن به صورت نوین و امروزی آن آشنا شده اند . مسلما عده ای که تجربه کاشت ناخن را داشته اند دارای اطلاعات بیشتری هستند و به صورت ملموس تر با این پدیده سروکار دارند . در همین راستا ، در محیط پیرامون  خود مراکز متعددی را می بینیم که به آموزش کاشت ناخن و زیباسازی آن مشغولند و بدون در نظر گرفتن تفاوت های متدی ، ابزار ، وسایل کاربردی و سوابق و مهارت های ناخن کاران آن ها ، همگی به دنبال هدفی یکسانند که این هدف چیزی جز افزایش کیفیت کار ، در پی آن افزایش مشتریان ثابت و در نهایت افزایش درآمدشان نیستند . به عنوان مثال ناخن کاری در شهرستانی دور افتاده در پی افزایش کیفیت کار خود و رقابت با همکاران خود در کلانشهر ها می باشد و در نقطه ای دیگری از پایتخت ، ناخن کارانی در پی ارتقاء سطح کیفی کار خود و عرض اندام در محافل بین المللی هستند ؛ کار هر دو قشر بسیار ستودنیست که مبین تمایل انسان برای صعود ، تکامل و تعالیست . هر دو قشر برای رسیدن به استاندارد مد نظر خود مستلزم فراگیری و آموزش کاشت ناخن در سطوح بالاتری می باشند ، اما در سطوح ابتدایی ، شاید دارای مهارت های یکسانی بوده و خروجی یکسانی هم داشته باشند . از این روی در پی یافتن نکات مهم و ظریف در آموزش کاشت ناخن می پردازیم که از مقدمات زیبا سازی ناخن در هر مکان ؛ زمان و هر سطحی می باشند . اولین نکته حائز اهمیت در کاشت ناخن ، اهمیت رعایت نکات بهداشتی می باشد . همانطور که مستحضرید کوتیکول به عنوان لایه ای محافظ در قسمت بالایی ناخن ، وظیفه محافظت از ناخن در برابر باکتری ها را دارد ، لذا برداشت غیر اصولی آن می تواند زیان های جبران ناپذیری را دست مراجعین وارد کند . از سوی دیگر ، مواد شیمیایی غیر استاندارد سبب می شوند تا علاوه بر آسیب متقاضیان ، دستان ناخن کار نیز به مرور زمان متحمل فشار و آسیب های بافتی فراوانی شود ، از این روی استفاده از مواد استاندارد مهمترین اصل در آموزش کاشت ناخن می باشد ، باید توجه داشت که نباید هیچ گاه کیفیت را فدای قیمت کنیم ، بدین معنا که به دلیل ارزان بودن ماده اولیه و روشی برای کاشت به آن گرایش پیدا کرده و خسارت به مراتب بیشتری نسبت به مواد و متدهای دیگر متحمل شویم . از دیگر نکات مهم در آموزش کاشت ناخن می توان به استفاده از متد های مختلف کاشت ، آشنایی با تمامی مواد استاندارد کاشت ( در حد کمپانی های سازنده و ویژگی های مطلوب و نامطلوب هریک ) ، رفع اشکال مستمر نزد استاد راهنما ، حفظ اعتماد به نفس ،  امید و انگیزه در تمامی مراحل آموزش ، تصویر سازی ذهنی از ماحصل زحمات ، ایجاد وجه تمایز بین روش های مختلف کشت ناخن برای خود با کمک سایه روشن کردن تفاوت ها ، شباهت ها و مواد مورد نیاز آن ها اشاره کرد . در نهایت تسلط به روش های کاشت سبب می شود تا ناخن کار بسان پزشکی که با تسلط به روش های درمان به مداوای بیمار خود مبادرت می ورزد ، با آگاهی از خواسته مشتری ، نوع حرفه و شغل وی ، حساسیت های روحی و جسمی او و همچنین میزان هزینه های در نظر گرفته برای کاشت ناخنش بهترین روش کاشت را اعمال کند .

 

آموزش کاشت ناخن

آموزش کاشت ناخن بیبی بومر

آموزش کاشت ناخن بیبی بومر یکی از روش های نوین کاشت ناخن می باشد که ویژگی اصلی و تمایز آن حالت رنگ آمیزی آن می باشد . در کاشت بیبی بومر ، هرناخن ترکیبی از رنگ صورتی و سفید می باشد ؛ بدین ترتیب که معمولا ۷۰% هر ناخن به رنگ صورتی و یا رنگ های مشابه آن مانند هلویی و یا کاراملی- کرم مزین می شود ، قسمت های دیگر ناخن نیز که عموما تاج آن می باشد با شیب ملایم به سمت رنگ سفید می رود . ماحصل این روش در نگاه اول بسیار شبیه فرنچ مانیکور(French Manicure) می باشد ، یعنی وجود تاج سفید و خود نمایی آن روی رنگ طبیعی ناخن ، اما در نگاهی موشکافانه درمیابیم که در آموزش کاشت ناخن بیبی بومر ، قسمت های میانی نیز برخلاف فرنچ مانیکور رنگ گرفته و به جای مرزی مشخص میان دو رنگ موجود ، این دو رنگ در یکدیگر محو شده و خط لبخند (smile line) بین آن ها وجود ندارد . در آموزش کاشت ناخن به روش بیبی بومر سرعت عمل از اهمیت زیادی برخوردار است که  دلیل این تسریع نیز کاملا مشخص می باشد ،  به  دلیل اینکه رنگ های موجود باید در یکدیگر محو شوند ، تاخیر در اعمال لیکوئید سبب می شود تا رنگ قبلی خشک شده و توانایی حل شدن در رنگ دوم را نداشته باشد ، از سویی دیگر غلظت مواد نیز بسیار مهم می باشد ، مسلما رنگی با غلظت و گرانروی بالا تمایل کمتری برای ترکیب شدن با رنگی دیگر را داشته و در پایان تصویری جذاب از خود ارائه نمی دهد . آموزش کاشت ناخن بیبی بومر بدین ترتیب شروع می شود که ابتدا رنگ سفید را از میانه صدف ناخن تا تاج آن می کشیم ، به عبارتی دیگر نیمه بالایی ناخن خود را سفید می کنیم ، سپس با قلمویی دیگر (یا قلموی تمیز شده) رنگ دوم را از پایین ترین قسمت ناخن (ریشه) تا محل تلاقی دو رنگ می کشیم ، میزان رنگ اولیه باید به اندازه ای باشد که در این نقطه تمام شود و اصطلاحا قلمو خشک شود ، سپس به صورت خشک قلمو را بدون برداشتن از روی ناخن تا قسمت سفید حرکت می دهیم . حرکت قلم خشک سبب می شود تا رنگ موجود در مرز بین ۲ رنگ به سمت رنگ سفید رفته و در آن محو شود . همانطور که اشاره شد ما رنگ های خود را به صورت ۵۰-۵۰ اعمال کردیم اما این اقدام آخر آن را به ۷۰-۳۰ مذکور می رساند . پس از تزریق و اعمال مواد براق کننده (Clear) روی ناخن ، سوهان کشی آن و براق کننده مجدد (Top Shine) ، کاشت بیبی بومر نیز به پایان می رشد اما نا گفته نماند که استفاده از رنگ های فوق قانونی مکتوب نیست ، پس انتخاب رنگ ها با توجه به سلیقه متقاضی انتخاب می گردد . در بدو آموزش کاشت ناخن بیبی بومر ، وجود مرز ۲ رنگ ، عدم رعایت سایه روشن و وجود خطوط و تخلخل تا حد زیادی طبیعیست که با تمرین و ممارست به حالت ایده آل و آرمانی خود می رسد ، اما روشی که گاهی مفید می باشد ، اعمال رنگ تقویتی می باشد ، بدین معنی که پس از اتمام رنگ آمیزی ، بطور مثال اگر رنگ تاج ناخنتان سفید است مقداری رنگ سفید به آن اضافه کنید که تفاوت ریشه ، میانه و تاج ناخن به خوبی مشخص شود . در پایان لازم به یاد آوریست که این روش به صورت کاشت پودری مرسوم تر است .

 

آموزش کاشت ناخن

تاریخچه آموزش کاشت ناخن

سخنان بسیاری در باب اهمیت تاریخ وجود دارد که هریک از ما با تعداد زیادی از آن ها برخورد کرده ایم . در این مقاله قصد بررسی این جملات قصار و مثل ها را نداریم ، چراکه هدف ما صحبت پیرامون آموزش کاشت ناخن می باشد ، اما تا به حال به این فکر کرده اید که اولین بار چه کسانی به این امر مبادرت ورزیده اند و یا سیر تکامل آموزش کاشت ناخن به چه صورتی بوده است ؟ گاهی با بررسی سیر تاریخی یک پدیده و عوامل موثر در تکامل آن ، علاوه بر دانستن مطالب مفیدی حول آن پدیده ، می توانیم از ارتکاب اشتباهات جلوگیری کرده و یا علاقه خود به آن را تشدید کنیم ، از این روی با بررسی سیر تاریخی آموزش کاشت ناخن به این مهم می پردازیم . از آنجایی که جای پای تمدن های کهن در پیدایش اکثر پدیده های امروزی پیداست ، می توان مروج کاشت ناخن مصنوعی را نیز مردمان این نواحی دانست . در مصر باستان ، ناخن یکی از مصادیق بارز نمایش وضعیت مالی و معیشتی هر فرد بوده است ، از این روی زنان و مردان مرفه مصری با تزئین ناخن های خود با استخوان ها، عاج فیل ، طلا و جواهرات که مظهر دارایی بوده اند ، برای اولین بار به کاشت ناخن مصنوعی مبادرت ورزیده اند . این وضعیت برای سایر اقلیم ها نیز مشابه بوده است . به عنوان مثال ، اشراف زادگان چین برای نمایش جایگاه خویش هیچ گاه ناخن های خویش را کوتاه نمی کرده اند ، چراکه با این کار نشان می دادند کار نمی کنند ( ناخن کوتاه لازمه انجام کار یدی ) و از قشر ثروتمند جامعه هستند ، لذا کاشت ناخن مصنوعی بلند و یا ترمیم ناخن های طبیعی برای دستیابی به این هدف اجتناب ناپذیر بوده است . در اوایل قرن نوزدهم نیز زنان طبقه مرفه یونان به کمک پوست پسته کاری شبیه «تیپ» های آموزش کاشت ناخن امروزی را انجام می دادند . اما کاشت ناخن به معنای امروزی در سال ۱۹۵۴ متولد شد ؛ جایی که فرد اسلک (Fred Slack) پس از شکستن ناخنش در مطب دندانپزشکی خود ، به فکر ساخت ناخنی شبیه ناخن طبیعی افتاد . این جرقه  در کنار وجود امکانات و علم کافی و حمایت های تام اسلک  (برادر وی) سبب شد تا تحت نام تجاری Patti Nails اولین ناخن های مصنوعی روانه بازار گردد . آموزش کاشت ناخن در این ۷ دهه دستخوش تغییرات فراوانی شده است . از زمان اسلک که با مواد شیمیایی دندان پزشکی اقدام به ساخت ناخن مصنوعی کرد تا به امروز ، بازار به شدت رقابتی لوازم آرایشی و تمایل زیاد زنان و مردان امروزی برای آراستگی سبب شده است تا همه روزه شاهد بوجود آمدن متد های نوین کاشت ناخن باشیم که هریک معایب دیگری را پوشش داده و رو به تکامل حرکت می کنند . امروزه این مساله تا حدی مورد توجه قرار گرفته است که مسابقاتی در گوشه و کنار دنیا برای طراحی و کاشت ناخن نیز برگزار می گردد . برخی از آموزشگاه های پیشرفته  آموزش کاشت ناخن در کشورمان نیز با تربیت کارآموزانی در این سطح ، علاوه بر اعطای مدرک بین المللی ، به آماده سازی هنرجویان خود در این مقطع می پردازند . در مسابقات کاشت ناخن ، علاوه بر زیبایی ناخن های مصنوعی ، به دوام آن ها و رعایت نکات بهداشتی توجه فراوانی می شود . تناسب میان ناخن و انگشتان دست متقاضی نیز یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت این گونه تورنومنت هاست ، چرا که وظیفه ناخن کار و مهارت اوست که مشخص می کند چه ناخنی برای چه انگشتی مناسب است که این مهارت جز با تمرین و تعلیم دیدن و آموزش کاشت ناخن تحت نظر مربیانی زبده میسر نیست .

 

آموزش کاشت ناخن

نکات لازم آموزش کاشت ناخن

به اعتقاد بسیاری از افراد داشتن دستان و انگشتانی زیبا در گرو داشتن ناخن هایی زیباست.اما باید دانست که برای داشتن ناخن های زیبا چه روش هایی را میتوان به کار برد.یکی از بهترین و ساده ترین این روش ها کاشت ناخن مصنوعی است.شما با کاشتن ناخن مصنوعی میتواند از داشتن ناخن های یکدست و زیبا بهره ببرید.اگر چه برای کاهش آسیب ها و ضرر های این پروسه دانستن نکات لازم کاشت ناخن خالی از لطف نیست.در ادامه شما را با نکات لازم کاشت ناخن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

اولین نکته ای که در نکات لازم آموزش کاشت ناخن حائز اهمیت است دانستن تعریف کاشت ناخن است.کاشت ناخن مصنوعی  وسیله ای برای تزئیین ناخن طبیعی فرد است که به صورت های مختلف و برای طولانی مدت مورد استفاده قرار میگیرد.اما اولین مورد برای که در کاشت ناخن به کار میبرند چیست؟ از دیگر نکات لازم کاشت ناخن که مستلزم اطلاع رسانی است سوهان زدن ناخن طبیعی میباشد.متخصصان کاشت ناخن مصنوعی اولین اقدامی که برای کاشت ناخن مصنوعی به کار میبرند همین سوهان کاری ناخن های فرد میباشد.آنها ناخن ها سوهان میزنند تا اینکه آنها به اندازه کافی نازک کنند. اگر به نکات لازم آموزش کاشت ناخن

 

اندکی توجه کرده باشید خواهید دید که تمامی این فرآیند ها از فردی به فرد دیگر متفاوت میباشد.به عنوان مثال ممکن ناخن های یک خانم نسبت به دیگری ضخیم تر باشد و برعکس به همین علت این مورد کاملا فردی میباشد و به خاطر اینکه ناخن های مصنوعی طبیعی تر جلوه کنند و زیاد برجسته به نظر نیایند این کار را انجام میدهند.اما در چه صورتی ناخن های مصنوعی بهتر به نظر می آیند و یا به بیان دیگر عمل کاشت بهتر صورت گرفته است؟  هرچه ناخن های مصنوعی به کار برده شده برجستگی کمتری داشته باشند و طبیعی تر به نظر بیایند عمل کاشت ناخن بهتر انجتم شده .این مورد نیز از موازدی که در رابطه با نکات لازم آموزش کاشت ناخن شما باید از آن اطلاع داشته باشید .

 

انواع روش های کاشت ناخن نیز یکی دیگر از نکات لازم آموزش کاشت ناخن که در این مقاله برای شما ذکر شده است.به سه صورت کاشت ناخن انجام میپذیرد.یکی به صورت پوردی و دیگری به صورت ژله ای و نهایتا به صورت قالبی.کاشت ناخن پوردی برای کسانی مناسب هستند که کارهای دستی زیادی انجام میدهند.زیرا این نوع کاشت بسیار مقاوم بوده.ولی نوع دیگر کاشت که کاشت ژله ای میباشد مناسب افراد است که ساکن مناطق مرطوب هستند و یا ناخن های ظریف و براق را مد نظر خود قرار داده اند.کاشت قالبی ناخن مصنوعی نیز برای افرادی توصیه میشوند که وقت رسیدگی به ناخن های خود را ندارند.

 

تمامی این موارد که جزو نکات لازم آموزش کاشت ناخن را باید قبل از اینکه اقدام به کاشت ناخن کنید مطالعه و از طریق آنها اطلاعات کافی را کسب کنید تا بتوانید بنا بر سلیقه خود و همچنین شرایط زندگی و آب و هوایی بهتربن مورد را بر گزینید .

 

آموزش کاشت ناخن