آموزش کاشت ناخن با مدرک بین المللی

امروزه کاشت ناخن ، مانند تمامی پدیده های پیرامونمان ، با سرعت زیادی رو به کمال حرکت می کند و روزانه دستگاه ها و متدهای مرتبط با آن ساخته و عرضه می شوند . توانایی و تمایل به حضور در بازار رقابتی کاشت ناخن و داشتن ناخن هایی همسو با مد روز ( برای افرادی که خودشان اقدام به آموزش کاشت ناخن و مانیکورینگ و پدیکورینگ می کنند) در گرو به روز رسانی اطلاعات فنی پیرامون این زمینه است که جز با اخذ مدارک بین المللی در زمینه کاشت ناخن میسر نمی باشد .

شرکت در این دوره ها و فراگیری دروسی در باب معرفی کار ، ابزار و مواد کاربردی به صورت تئوری و عملی ، که به اخذ مدرک بین المللی کاشت ناخن می انجامد ، سبب فراگیری کاشت اصولی پرکابردترین متدها نظیر گریم ناخن ، پودر های رنگی ، ژل های رنگی و فرنچ ، فرنچ ساده ، فرنچ طرح دار ، اکلیل ، کاشت کاور و کاشت میکس ، کاشت مرمریت ، کاشت سیلک ، کاشت ناخن کریستالی ، فرمر و قالبی ، ترمیم کاشت های روش پودر و ترمیم کاشت های روش ژل ، برداشتن مواد کاشت پودر و ژل از روی ناخن ها شده و در کنار آن در طراحی و نصب  سنگ ماه تولد ، گل خشک های رنگی ، مروارید ، نگین ، گل چینی ، پر ، ساچمه  ، لنز ناخن به صورت دائم و موقت به استادی بی بدیل تبدبل می شوید .  از جمله خدمات دیگری که فرا گرفته می شود می توان به آموزش تزئینات دائمی ناخن ( برق ، فرنچ ، لاک و طراحی دائمی ) ، کاشت ناخن با انواع سوهان دستی – برقی ، مانیکور خشک و تر ( بهداشت ناخن دست ) و پدیکور ( بهداشت ناخن پا ) ، ویتامینه کردن و مراقبت اشاره کرد .

از دیگر طبقه بندی های دوره های کاشت ناخن با ارائه مدرک بین المللی می توان به سطوح پایه ( کاشت مادر ، فرمینگ ، دیپینگ ) ، سطح ۲ ( دلایل هواگیری ناخن و شناخت ساختار و بیماری های آن ، تعمیر عیوب کاشت و دیزاین های پیشرفته ترکیبی ) ، سطح ۳ (بیبی بومر ، امبره استندگلاس ، ماربل ، موزاییک ، لمینت ، کاشی کاری و … ) ، سطح ۴ ( لمه ، استفاده از براده های طلا و نقره ، ترکیب تکنیک ها و … ) ، سطح ۵ (کاشتهای ژورنالی) و سطح ۶ ( تکنیک های دیزاین بسیار پیشرفته ) اشاره کرد که هریک به تناسب تعداد جلسات و سطح تدریس ، هزینه ای متفاوت دارند .

کاشت ناخن گریم

کاشت ناخن گریم یکی از مدرن ترین شیوه های آموزش کاشت ناخن می باشد که در آن ترمیم ناخن های آسیب دیده به خوبی انجام می پذیرد که این آسیب دیدگی شامل  مشکلات ساختاری نز قبیل کوتاهی پایه و بدرنگی و ظاهری نه چندان زیبا آن نیز می شود . با اینکه کاشت ناخن گریم می تواند برای تمامی ناخن ها استفاده شود اما همانطور که اشاره شد ، برای ناخن های کوتاه و پهن بسیار مناسبند ، زیرا بواسطه کاوری که روی ناخن های زیری می کشد ، آن را بسیار زیبا نشان داده  و اثرات استفاده از این روش در پایان کارمشهود است.  از متداول ترین شیوه های گریم و کاشت ناخن می توان به ساخت بیس و سپس اعمال تغییرات روی آن  و برعکس اشاره کرد . در روش گریم ناخن ، استحکام ناخن بسیار بیشتر از زمان آموزش کاشت ناخن با روش های متداول دیگر است و در صورت آسیب دیدگی نیز از خط لبخند ناخن به بالا ( که قابل تعویض است ) آسیب می بیند و صدف ناخن سالم می ماند . این روش به این دلیل که مستلزم داشتن مهارت بالایی در کنترل مواد و استفاده از قلم های گرد (تنها قلم  مناسب برای کاشت آکریلیک ) و سرعت دست بالا می باشد ، روشی پر چالش تر ، محبوب و به فراخور آن پرهزینه تر است .

برای کاشت ناخن به روش گریم ، پس از آماده سازی های رایج و اولیه – در همه روش های آموزش کاشت ناخن – با استفاده از پودر هلویی اندازه صدف را به دلخواه بالا می آوریم . در قدم بعد با کمک فرم دهنده مورد نظر و پودر های رنگی یا کریستالی ، نوک ناخن را به فرم دلخواه در می آوریم . در این مراحل ، بسته میزان تبحر هر فرد در انجام امور مانیکور ، فرم دهنده ها می توانند مورد استفاده قرار نگیرند . در نهایت این طراحی شماست که به کاشت ناخن فرم و شکل نهایی و تکامل یافته می دهد .

آموزش کاشت ناخن ژله ای

می دانیم که روش کاشت پودری ناخن به روشی گفته می شود که تیپ مصنوعی به وسیله چسب های پرایمر روی ناخن چسبانده شده و پس از آن با استفاده از تیپ کاتر مقدار اضافی آن قطع می شود . پس از استفاده از مواد ضد قارچی ، پودر مخصوص کاشت ناختن روی پت زده شده و پس از خشک شدن با سوهان به شکل دهی آن اقدام می شود .

اما موضوعی که در حال حاضر مورد بررسی قرار خواهد گرفتآموزش کاشت ناخن ژله ای می باشد . در این روش ، ماده اولیه ژل کاشت ناخن به صورت آماده قابل خریداریست و با چسباندن آن بر روی ناخن و تثبیت آن توسط اشعه یو-وی  ، ناخن مصنوعی آماده است . کاشت ناخن ژله ای شباهت بسیاری به روش کاشت ناخن پودری دارد و تنها تفاوتشان در مواد اولیه آن هاست .

  در ایران ، ۷۰ الی ۷۵ درصد کاشت ناخن با روش پودری انجام می شود ، ۱۰ الی ۱۵ درصد هم سهم کاشت ناخن به روش ژله ای می باشد ، میزان درصد  باقیمانده نیز سهم روش های دیگر علی الخصوص کاشت گریم و دیگر متدهاست که به شدت در حال رشد و ربودن گوی سبقت از دو روش دیگر است ، می باشد .

در ادامه مطلب کاشت ناخن ژله ای ، پرداختن به لاک های ژلیش خالی از لطف نیست . این نوع لاک ها به دلیل داشتن مواد کراتینه ، کمک شایانی به رشد و ترمیم ناخن ها کرده و با تولید در انواع مات و براق ، پاسخگوی همه سلیقه ها می باشد .

ماندگاری این مدل کاشت ناخن ، از ۳۰ الی ۴۵ روز می باشد و از محاسن آن می توان به استحکام بالا و استفاده از آن روی ناخن های پا ( پس از پدیکور ) اشاره کرد . این روش کاشت ، بر خلاف سایر روش ها ، نیاز به ترمیم ندارد بلکه نیاز به اعمال مجدد دارد و باید با رشد ناخن ها ، اقدام به تمدید آن ها شود . وسایل مورد نیاز برای ژلیش عبارت اند از بیس کد ، لاک ژلی ، تاپ کد ، کلینر و دستگاه ال-ای-دی . در  این روش ، مانند کاشت ناخن با ژله ، پس از بافرینگ و  اعمال ضد قارچ ، لاک ژله ای را روی صدف ناخن زده و با دستگاه ال ای دی آن را خشک می کنیم . پس از خشک شدن لاک ، تاپ کد زده و مجددا خشک می کنیم و در مرحله آخر کلینر را روی سطح ناخن می زنیم . در پایان لازم به ذکر است بر خلاف کاشت ژله ای ناخن که روی تیپ اعمال می شد ، مراحل فوق روی ناخن طبیعی انجام می شود 

آموزش کاشت ناخن در آموزشگاه

ناخن های دست (وپا) ، عنصر مهمی در زیبایی بانوان محسوب می شوند و همه ساله وقت و هزینه زیادی صرف تزیین آن ها می گردد . این هزینه ها که در مواقع زیادی نیز بجا می باشند ، سبب شده است تا عده زیادی از خانم ها ، به گذراندن دوره آموزش کاشت ناخن اهتمام ورزیده و درصدد انجام این کار توسط خودشان برآیند ، نا گفته نماند که گذراندن دوره آموزش کاشت ناخن علاوه بر زیبایی شخصی ، می تواند منبع درآمدی نیز برای فرد مذکور باشد .

آموزش کاشت ناخن نیز همانند  آموزش دیگر مهارت ها ، از طرق مختلفی میسر است که از مهمترین آن ها می توان به شرکت در کلاس های آموزشی حضوری یا مجازی ، استفاده از فیلم های آموزش کاشت ناخن و کتب و مجلات مربوطه اشاره کرد .

در آموزش کاشت ناخن نیز همانند سایر حرفه ها ، هیچ هنر آموزی توانایی فراگیری کاشت ناخن را در ۱ سطح و ۱ مرحله آموزش را ندارد و باید علاوه بر ممارست در یادگیری ، تمرین های لازم در سطوح مقدماتی را انجام داده ، مورد تائید قرار بگیرند و سپس به یادگیری دروس سطوح بالاتر بپردازند . در کشور ما آموزش کاشت ناخن از سطح مبتدی شروع شده و تا اخذ مدارک بین المللی ادامه دارد . در دوره های استاندارد آموزش کاشت ناخن ، تدریس مباحث در قالب ۶ مرحله صورت می گیرد که در سطح  ۱و۲ ، کهآموزش کاشت ناخن پایه ای می باشد ، معمولا طی ۱۰ جلسه تئوری عملی به ابتدایی ترین موارد کاشت ناخن پرداخته می شود . در سطح ۳ کاشت های چند مرحله ای ، در سطح ۴ گریم تخصصی  ، در سطح ۵ آموزش کاشت های ژورنالی و در بالاتریت سطح موجود تکنیک های دیزاین تدریس می شود .در پایان هر دوره گواهی نامه ای جهت تصدیق گذراندن دوره به هنر آموزان اهدا می گردد و در صورت تمایلشان ، می توانند دوره بعدی را اخذ و سپری کنند .

پس از اتمام دوره آموزش کاشت ناخن ، هنر آموز با گذراندن قریب به ۵۰ جلسه آموزش عملی ، به عنوان یک ناخنکار با مدرک بین المللی از فارغ التحصیل شده و می تواند به انجام مانیکور ،پدیکور،کاشت ،گریم و … بپردازد . تعلیم در این دوره ها سبب می شود تا ناخنکار ، از روش های اصولی و استاندارد برای ترمیم و تزئین ناخن بهره ببرد تا تفاوت کار وی در برابر شخصی که به صورت تجربی این فن را آموخته است ، مشهود باشد .